Yanlışım Varsa Düzelt Ama...

Hepimizin bazı hataları oldu değil mi? Hepimiz herkesi üzdük. Yoksa yalnız mı yürüyorum bu yolda? Güya meşhur bir sözüm vardı. Peh! "Mutlu etmek Mutlu eder." Laf... Yaşamadıktan sonra, gayret etmedikten sonra bir mâna ifade etmiyor aslında. Evet mutlu etmeye çalışmak yerine üzme gayretini gösterince mesela, sözün içi boş kalır, kalıyor da.

Ama benimki hüznü çağırma gayreti değil ki. Bir çeşit cehalet. Bilmiyorum çünkü insanların neye üzüleceğini. Çok uzun zaman önce bu duyguyu bıraktığımdan hatırlamıyorum. Biz hisleri olan yaratıklar neye üzülürüz ki neyden rahatsız oluruz? Evet alenen beyan ediyorum cehaletimi. Bilmiyorum bir insan nasıl üzülmez. "Nasıl mutlu edilir" e kavuşamadan üzmemek kısmında tepe taklak oluyorum, oldum. İşte bununla başladım "İnsan mutluluğa bu kadar aşık olmamalı. Üzüntüyü reddetmeyi bırakmalıyım." diye düşünmeye. Hani Şükrü Erbaş, Ömür Hanımla konuşurken diyordu ya:
Her şeyi iyi yanından görmeyi kim öğretti bize? Acıyı görmeyen insan, umutsuzluğu yaşamayan, iliklerine dek kederin işleyip yaralamadığı bir insan, mutluluktan, umuttan, sevinçten ne anlar? Göğü görmeden, denizi görmeden maviyi anlamaya benzemez mi bu? Bir güz düşünün ki Ömür hanım, ilkyazı olmamış, yazı yaşanmamış, böyle bir güzün hüznü hüzün müdür?
Eve böyle işte. Her şeyin iyi yanından bakmak iyi, hoş da, biraz da hüzün gerek. Böylece hatalar kapıcısını hüzün dilencilerini çağırmaları için gönderiyorum. Gidip etraftan toplasınlar onları. Belki bir umut daha az hata yaparım kim bilir? Belki daha çok...
Sözün özü, insan hatalarıyla insan oluyorsa madem ve hatasız kul olmuyorsa, hüzünlenmeli ki o hataların ruhunda bıraktığı yaralardan canı yanıp bir daha yapmasın. Kalbi paramparça etmemek şartıyla üzülmek de iyidir. 
Ama siz bu yazıyı okudunuz diye üzülmeyin yine de. Siz yine de 
GÜLÜCÜKLÜ KALIN...


SHARE

M. Talha Y.

    Blogger Comment

23 Yorum :

  1. Gerçekten bize kim öğretti? Bu sorunun cevabını bulursak ûzülmeye gerek kalmaz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gereksin aslında ya. yoksa nerden bileceğiz mutluluğun varlığını...
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  2. Aci bir tebessümle okudum yaziyi...

    Insan psikolojisi, insanin yapisi, karakteri farkli farkli. Gercekten mutsuz olmasi gereken, mutsuz olmasi icin cok fazla sebepleri olan bircok insan tebessümle bakmaya calisirken, aslinda mutlu olmasi icin cok sebebi olan bircok insan da depresyonlarda neredeyse...
    Sükretmek ve elindeki güzelliklerin kiymetini, degerini bilmek cok önemli benim icin.

    Sükrü Erbas'in söyledikleri de cok düsündürücü ve önemli.

    Derin bir yazi olmus. Duygularina saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi ben hangis sınıfa dahilim acabaa :D
      Herkesin mutlu olmasını dileyeceğim ama o zaman bir anlamı olur mu ki? Hüznü bilmeyen onun düşmanı Süruru ne bilir ki?"
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  3. Üzülmemeyi öğrenmeye çalışıyorum. Çok zor. Gerçi üzülmek de faydalı insan için. Karşısındakinin de üzülebileceğinin farkında oluyor. Yoksa aman ne var bunda diyebilir. Fakat hüzünlendiğimiz şeyler öğrenilecek gibi değil. Herkesin üzüntü duyduğu şeyler farklıdır. Ne kadar az iletişim, o kadar az hüzün. Şuan en iyi yaptığım şey bu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üzülmemeyi öğrenemedim için üzülmüştüm bir ara 😂 Sediğin gibi hüzün en güzel empati yollarından biri bence. Ve evet, iletişmek gerek mutlu olmak için 😂
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  4. tamam sonbaharda gelsin ama hüzün şimdi ilkbahar hüzün yasak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep lazım be deep. Ama sırf sen istedin diye gelmesin madem... :)
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  5. Hayatta her şey zıtlıklarla yaratılmıştır. Varlık-yokluk, iyi-kötü,karanlık-aydınlık vs. Hüzün olmasaydı mutluluğu fark edemezdik, değerini bilemezdik. Yani karanlığın ışığın yokluğu olması gibi hüzün de sevincin yokluğudur. İkisi de birbirinden bağımsız düşünülemez yani ne demek istedim şuan bilmiyorum ama yazıyı okuyunca aklıma bu tür bi düşünce geldi ;v;

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey zıtlıklarla bilinir evet. İşte bu yüzden hüznü kapı dışarı etmemeli insan. Yoksa hüzünsüzlüğü tam fark edemez...
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  6. Gülücükle kalalım kalmasına da hüzüne çok sitem etmişsin yazında.. Her şey kararında güzeldir, iyi bakmakta, hüzünde, nötr olmakta.. Fazlası her yönden yorar..

    Umutla kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hüzünsüzlük vakitlerime bir sitemdi aslında bu, NurSalkımı. Bir çeşit stop lambası yandı önümde mutluluk otobanında koşarken. Evet hepsini fazla fazla yaşadım. Dediğin gibi fazlası yoruyor.
      Gülücüklü kal...

      Sil
  7. Ömür Hanımla Güz Konuşlamaları değil mi? Çok severim :)) Ben de hüzün içten geliyor bence, yine de dediğin gibi gülücüklü kalalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen o. Ben de çok sevdim. Hatta zamanla en beğendiğim yazıların başına geçiverdi. YouTube'da Eser Gökay'ın yorumuyla dinlemeni tavsiye ederim.
      İçten gelen hüznü mutlulukla bir arada tutabiliriz umarım.
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  8. Göğü görmeden, denizi görmeden maviyi anlamaya yetmez mi sanırsın!.. Onun mavi gözleri onca ğöğe onca denize bedeldir inan. Seversen eğer, o sevmesede sen yine seversin. O sevmesede sen onu mutlu edersin. Onun masmavi gözlerine bakman yeter; bütün üzüntülerini ve kaygılarını yenersin. Gökler ve denizler onun masmavi gözlerinden etkilenmiştir oysa!.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki cevap yazmak şart oldu :)
      Sevmeyi gözlerde, kalplerde ve dahi kişilerde hapsetmemeli insan. Sevmek şahısların etkileşiminden ötedir bana göre. Sevmekte ne seven ne sevilen ne de bunların birlikteliğinin bir önemi var. Asıl mesele sevmeği yalın olarak sevmek yani o yokken hatta ben yokken aşk var deyip. Sevmenin gerçek sahibine yönelmektir asıl aşk. Yedi Güzel Adam dizisinden bir replik yeter sanırım. "Allah kadını ve erkeği en güçlü duyguyla imtihan ediyor. Sonra kadın ve erkek aradan çıkınca geriye İlahi aşk kalıyor."
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  9. Sevdim bloğunu ve sayfada paylaşyımlarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler profösör eve gidip bilgisayara kavuşunca ilk işim şu yorum yazanların bloglarını gözden geçirmek olacak.
      Hoş geldin safa geldin.
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  10. Ne güzel yazıyorsun Talha! Yaaa... kalemine sağlık, derin sorgulayici manidar... ikisi de olmalı ki anlamlı olsun değil mi? Acı tatlı, sevinç hüzün. ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. değil mi? misal sen ve senin gibi değer verdiğim bloggerlar yorum yapınca hüznün yanına sürur da geliyor. ehh ikisi de lazım ;)
      Gülücüklü Kal...

      Sil
    2. Ya dönem dönem bizde yoğun olabiliyoruz, eskisi gibi gezemiyorum, blogger sayısı da arttı baya, biraz empati iyi gelir sanki 😂😂😂

      Sil
    3. Ya benimki laf Fenoo sen aldırma bana dedim ya sağım solum belli olmuyor hiç. Bi bakıyorum gelip size trip atmışım :) sonra kendime dönüp "ergen seni ne yaptın sen" diyorum. İnşallah yoğunluğun hafifler de rahatlarsın bir an evvel.

      Sil
    4. Peki madem 😉inş yaaa bu hafta da geçse diye bakıyorum 😂

      Sil

Yorumların benim için önemli...

Ha Ben Ha Onlar (: