Merhaba Serçe Abi

Hepinize kocaman kocaman merhaba, hi, konichiwa, ni hao, hallo, hola, bonjour... Bütün kültürlerden dillerden selamlarrr. Ben geldimmm. Umuyorum ki kalıcı bir gelmek olur bu. Ama yarınlar bilinmezdir. Ve bu bilinmezlik büyütür bizi. 
Şöyle afilli bir geri dönüş yapmak isterdim ama zaman ve zemin buna izin vermedi nedense. Ben de geçen cuma bir yaz yağmurunda yazdığım şiirle giriş yapayım dedim. Hepinize kocaman sevgiler ve de gülücükler. Tabii önümüzdeki günlerde daha aktif bir blogger olacağıma söz veriyorum. 
Gülücüklü Kalın
Merhaba Serçe Abi
Yakıyor...
Yakıyor bedenimi, gözlerimi.
Şu meşhur haziran sıcağı, güneşi
Sarışın yapraklar çıkıyor kulaklarımdan
Elimde bir bardak
Koca çayı alıp soğutup
Tutuşturmuşlar elime
Tutuşturmuşlar beni
Ve ben, serçe parmağımdan kısa
Bitkilerleyim balkonumda
Onlara, çaydan ve güneşten
Sıcaktan ve soğuktan
Yazdan ve kıştan konuşuyorum
Üşüyen pamuklara gelince konu
Yaprakları bir korku sarıyor
Bu gecelik yeter deyip
Uyutuyorum onları

Hepimizin bir kışı vardı serçe abi
Benim... Onlarcası...
Hem sen kışı sevmiyorsun ya 
Yalnızım o vakitler
Yalnız korkuyorum
Oysa hep derim soğukçuyum diye
Öyle ki severim soğuğu
ama bi lahana kadar değil tabii
Kış, her geldiğinde
Evimde ağırlarım onu
Ve birlikte en güzel kumaşları seçip
Güneşe güzel bir palto dikeriz

Zihnimde dönen tüm mevsimler
Kışa gider bende
Beyazlık, temizlik, yalınlık, kimselik
soğukluk...
Kış kıştır ama özeldir bende serçe abi
Sen olmasan da severim onu
Yazın uzun uzun anlatırım sana
Soğuk serüvenlerimi

Bana yalnız sen dost değilsin hem
Kimi denizlere, deryalara
Kimi çiçeklere, böceklere, güllere
Kimi başaklara, buğday silolarına
Anlatır dururum üşümelerimi
Ve her birinden ayrılırken
Tıpkı sende olduğu gibi
Gözüme soğan kaçar
Ama gitmek gelmenin kardeşidir serçe abi
Yağmurun çiselediği bir ormandan
Ya da
Kaf dağından ayrılır gibi ağlarım o vakitler

Çok zaman oldu biliyorum
Çok oldu hakkımda konuşmayalı
Hani giderken "Daha düşünmeli" dedim ya
Daha düşündüm işte
Suya, havaya, toprağa düşündüm
Üzüldüm, sevindim, güldüm
Utandım bir daha düşündüm
Ama bir türlü göremedim nihayeti
Martı kanadına bindim, uçamadım
Yağmuru tuttum düşemedim
Güneşi sevdim üşüdüm

Fırtınanın gecesinde
Gök, nar çiçeklerine gürlerken
Ben elimde boş bir sepetle
Geri döndüm
Dönüşüm seni sevindirdi mi,
Üzdü mü, bilmiyorum serçe abi
Ama bu kez anladım
Her seferinde başından etler kopardığımı
Öyleyse eskisi gibi olmasın şimdi
Oturup saatlerce konuşmayayım
Yağmurun en yağmur
çayın en çay olduğu bir yerde
Uyuyan çiçekleri seyredelim
Bu kez sen anlatırsın, ben dinlerim
Sana çay da yaparım
Ya da kuş burnu
Ne istersen
Yine hocalık edersin bana
Ben de tüylerini tarar dinlerim seni
Her yıldönümünde
Dönmesin diye tuttuğum dünyayı
Sana bırakayım
Sonra gidip
Birinin yiyeceği bir cevizin kabuğunda
Alacağı ekmeğin hamurunda
Ya da tüylerinin arasında saklanayım
Sen de git okşasın seni biri
Belki böylece benim de saçım okşanır
Şimdi çok konuşmadan, sözü
Kelimelerin hepsini
Bir torbaya doldurup
sana bırakıyorum serçe abi
Artık ne halin varsa gör
Ne halim varsa gör
SHARE

M. Talha Y.

    Blogger Comment

24 Yorum :

  1. Şiir pek güzel imiş. Selametle erenler ⭐

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykum Selamm :D Çok çok çok teşekkür ederim...
      GÜlücüklü Kal...

      Sil
  2. Serçe abiye selam... Yine güzel bir yazıya denk geldim yoksa uzun soluklu bir şiir mi demeliyim. :) Kalemine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleykumselam İletirim zat-ı alilerine :D Uzun soluklu bir yazı oldu. Normalde kağıdın ön yüzüyle bitirecektim de içim el vermedi bir buçuk sayfa oldu :D
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  3. Zihnimde dönen tüm mevsimler bölümü favorim:) coook beğendim.
    Nasılsın iyi misin? Lys lerde bitti. Kurtuldun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim le yan.
      Nasılım: Her şeye rağmen "SÜPERİM ÇOK ŞÜKÜR"
      LYS: hmm evet bitti ama nasıl bitti acaba. en ufak bir fikrim yok. Ama inanıyorum ki en hayırlısı olacak
      Kurtuldum: KUrtuldum : Kurtuldum : Kurtulmuşumdur inşallah :D
      Gülücüklü Kal...

      Sil
  4. Hoş geldin :) Fark etmiş olacağın üzere ne memlekette ne bizde değişen bir şey var. Aynıyız. Şiiri keyifle okudum özellikle de "Ne halin varsa gör / Ne halim varsa gör." kısmı çok hoş. Şöyle bir duraksatıyor insanı. Kalemine sağlık, görüşmek üzere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey güzel olacak. Olmalı. Mutlaka
      Sen orayı sevdiysen orası en güzel kısmıdır. Eh edebiyat ehlisiniz efenim :D Teşşekkür ederim bir çok
      GÜlücüklü Kal

      Sil
  5. Yine çok güzel bir şiir :) Tekrardan hoşgeldin :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ÇOk teşekkür ederim. Çok hoş buldum. Uzunca bir süre hoş bulunurum inşallah
      GÜlücüklü Kal...

      Sil
  6. ne güzel şiir yaaa. gülücüklü kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler deep.
      aaa
      ama böyle olmadı ki o son sözü sen söylersen bana ne kalıyor... Tebessümü artasıca seni :D

      Sil
  7. heeey aynı anda birbirimize yorum yapıyor muşuz yaa tesadüfe baak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sahi mi ben de sen benim yorumu gördün de geldin sandım :D Ne güzel oldu öyle

      Sil
  8. çok hoş , çok sade ve ne içten bir şiir.. hoşgeldin Talha'cım, gülücükle kal :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok hoş, çok sade ve ne içten bir yorum.. :)) Hoş buldummm
      Ehh sen de ha o zamannnn
      Hiç üzüleme emi :))

      Sil
  9. emine bektaşide gördüm aa talha gelmiş dedim yorum yaptım sona blogumda seni gördüüm. enerjiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel insansın sen ya. Hayat enerjin hiç bitmesin. hem de hiç :)

      Sil
  10. Talha aktif blogger olma yolunda süper! ,,,
    Kış bende de başkadır, kaldırımlardan serçelere özledik seni ki!
    Hoş geldin, gülümsettin bizi gülücükle kal 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eveeet. Kaldırımlar var bi de :D
      Hoş buldummmm
      Gülücüklü Kal....

      Sil
  11. Thank you for the lovely comments on my last post! - Tasha

    YanıtlaSil
  12. Gülücükle kal Talha kardeş :)

    YanıtlaSil

Yorumların benim için önemli...

Ha Ben Ha Onlar (: