Bir Pazartesi Gecesi Sıkılmışken

Evimin odalarının karanlıklı olduğu bir vakitte bir fikir fısıldandı usulca. Sokaklara çıkmam gerektiğini söyledi hangisi olduğunu bilmediğim benliklerimden biri. Sırtımdaki deri ceketin vahşiliğinden öteye gidemiyorum. Yüzülmüş bir deriyle ısınmaktan öte. Ay, ne kadar dolunay da olsa yüzünü saklamış. Tek tük seçilen birkaç yıldızla izlemekte dünyayı, dünyamı. Ve ayarı bozuk sokak lambalarının yanıp sönmelerine uyduruyorum adımlarımı. Tam bu esnada sigarasına dertlerini üfleyen bir adam geçmekte yanımdan. Selam vermeye mecali kalmamış bir keder, et ve kemik yığını. Hep ayaklar altında ezilen şehrin acılı çocuklarına sırlarımdan bahsediyorum. Sırdaşlarımdan biridir kaldırımlar. Bahçe duvarının çökmek üzere olduğunu farketmeyen ev sahibini uyarma isteğimden vaz geçiyorum hemen. Ve uzaklardan gelen on on beş köpeğin sesinden ürkerek evime dönüyorum. Sonra yazmaktan gecenin huzurunu tadamadığımı fark ediyorum. Ama hiçbir şey yazmak gibi huzur veremiyor şu durumda. Son kaldırım taşına da bastıktan sonra başımı hürmetle eğip selamlıyorum geceyi ve kaldırımları. Tam kapıyı açacakken saatleri karıştıran horozu duyuyorum. Gidip anlatsam mı vaktin gelmediğini diyorum. Ve yine vazgeçiş. Çünkü en zor iştir "vaktin artık çok geç olduğunu anlatmak". En istenmeyen nasihattir o. Ve artık evime giriyor mecburen bırakıyorum yazmayı. Yarının ne olacağını merak eden zihnimi sokaklardan alıp tekrar sıcacık yastığıma bırakacağım.
Bir de çoook beğendiğim yeni keşfettiğim şiiri paylaşacaktım. Duygularıma o kadar tercüman oluyor ki yazmadan da edemedim. Bir yandan dinleyip bir yandan okuyun derim ben harika oluyor.

BİR EFLATUN ÖLÜM / Behçet Aysan
Kırgınım, saçılmış 
Bir nar gibiyim
Sessiz akan bir ırmağım 
Geceden 
Git dersen giderim 
Kal dersen kalırım
Git 
Dersen 
Kuşlar da dönmez, güz kuşları 
Yanıma kiraz hevenkleri alırım 
Ve seninle yaşadığım 
O iyi günleri, 
Kötü 
Günleri bırakırım. 
Aynı gökyüzü aynı keder 
Değişen bir şey yok ki 
Gidip 
Yağmurlara durayım. 
Söylenmemiş sahipsiz 
Bir şarkıyım 
Belki 
Sararmış 
Eski resimlerde kalırım 
Belki esmer bir çocuğun dilinde. 
Bütün derinlikler sığ 
Sözcüklerin hepsi iğreti 
Değişen bir şey yok hiç 
Ölüm hariç. 
Aynı gökyüzü aynı keder.

SHARE

M. Talha Y.

    Blogger Comment

26 Yorum :

  1. köpeklerden çok korkarım ben de. :) horoz nerde görcem yaaa hiç yok şehirde. yazın çok cool olmuş :) şiir de süfermiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani korkmasam da eğer sürüyle geziyorlarsa ayrı, apayrı :D Adıyaman'da hala var horozlar :D
      şiiri beğenmene sevindim. Hele de süper değil de süfer dediysen demek ki çook beğenmişsin. :) :)
      gülücüklü Kal deeptone :D :D

      Sil
  2. Bloğun çok sade rahatlatıcı Talha,yazın ve güzel anlamlı,şu mausumun ucundaki kalemle oynayasım geldi.Çok şirin.Behçet Aysan şiiri insanı hüzne davet ediyor,ben zaten bu tarzı beğenirim.Geriye sana sevgiler ve hoşçakal demek kaldı.Paylaşımlarda görüşmek üzere Talha.İyi geceler...Ece ablan:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kalem imleci benim de çok hoşuma gidiyor Ece abla. Güzel yorumların için binlerce kez teşekkürler.
      Bugün edebiyat hocamız "Yazıların ikinci yeniye doğru gidiyor." demişti. Sanırım öyle oluyor :D
      Gülücüklü Kal Ece Abla!!

      Sil
    2. Sağol canım.Sen de dilerim hep başarılı ve esenlikler içinde ol.Sevgiler:))

      Sil
  3. Ne güzel bir Gözlem o sokaktan ben geçmişim gibi hissettim dolunay deyince gecen gun ayin Altın'da Jupiter görünmüş çocuklarla seyretmiştik.

    Yasamak ayrı bir zihni boyut yazmak Bambaşka bunlar arasından kopup da aralarında geçiş yapmak ise bazen cok zor gelir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıldızlara karşı nedensiz bir merakım var benim de. Bazı takımyıldızlarını çok iyi biliyorum mesela. Jüpiter de favorilerimden :) ayın altına gelmese bile :)
      Ve sanki esas o geçişi yapmaya çalıştıktan haz duyuyor insan yazmaktan.
      teşekkürler
      gülücüklü kal...

      Sil
  4. Kaldırımlar dökün şu Talha .MTY.’nin sırlarını, azcık takılayım da şu melankoli havası gitsin birazzz :)) BAK BAK DOĞRU YAZDIM BU SEFER :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihi söylemezler ki. Anlaşmamız var :)
      Sanki her harfi yazıp kontrol etmişsin gibi geldi. hahah
      İstediğin gibi de, ben de sana coşuk diyorum ya ödeşmiş oluruz :)
      Gülücüklü Kal...

      Sil
    2. belli olmaz hemen bi satış yaparlarsa görürsün :) artık dillendirdin yaa algıda seçicilik oldu galiba yazdıktan sonra aa bi bakayım dedim doğru idi :))) Çok mersi, sen de diyebilirsin, rahat ol, sıkıntı değil.... sen de gülücükle kal ki!

      Sil
    3. Kaldırımlar çilekeş yalnızların annesi :(

      Sil
    4. kaldırımcılar sizi, kaldırımların günahı ne :)))

      Sil
    5. İşte bizde onu soruyoruz feno:) günahı ne ki onların bu kadar eziliyorlar
      Bu arada yeni radyo yayınımı Nasıl buldun?

      Sil
    6. kullanıcı adı, şifre isteyen giriş var, onu yapmam mı lazım? açılmadı çünkü :)) cahilim aydınlar beni ;)

      Sil
    7. Aynı sorun ikinci kez yaşanıyor. ben de kaldırdım blogdan. Şöyle genişçe bir zamanda adamakıllı düzeltirim artıkın :D
      ilgin için teşekkürler :)

      Sil
  5. Bissürü teşekkür ederim:)
    Gülücüklü kal...

    YanıtlaSil
  6. Sevgili Talha bir playlist bekliyorum hala senden haberin var değil mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya hiç sorma yaa
      Hangouts a bakarken dün hatırladım.
      Ama sen de bir dakika demiş gitmişsin :)
      Tamam bu gece en geç 12 ye kadar yollarım

      Sil
  7. Ne güzel yazı olmuş bu böyle hele sonda ki 'Behçet Aysan' sözleri ayrıyetten hoşuma gitti, iyi ki yazmışsın, şimdi de dinliyorum :)

    Gözde'nin Blog Günlüğü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yorumunu yanıtladım sanıyordum. Göz atarken yapmadığımı fark ettim. Kusuruma bakmayasın.
      Beğenmene sevindim. İleride paylaştıklarımı da seversin umarım.
      Gülücüklü kal...

      Sil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anaaa kız Ecem sen nerden çıktın. Mail'de ismini gördüm dedim başkasıdır. Yahu özledim sizi ha. Neyse daha fazla şaşırmayayım. :)
      Biliyorum o bestelenmişini.
      Her zaman beklerim ama. Böyle min. iki haftada bir gelmezsen darılırım :)
      Gülücüklü kal...
      Ha sınava nerde giriyorsun?

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Amaan kalanlar yeter. Giden girmiştir bla bla bla :)
      Üniversitede gireceğim ben de.

      Sil
    4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil

Yorumların benim için önemli...

Ha Ben Ha Onlar (: